Izrael 2017

Június 8-16
8 nap Izrael Dávid király és Jézus nyomdokaiban, integetve Mohamednek
Szunyogh Szabolccsal, hét bibliai tárgyú könyv szerkesztőjével, Izrael függő újságíróval.

Archívum Utazás

2017-06-08-16

Izrael

A nagyobb térképért kattintson a linkre

Leszünk ott, ahol a turisták is szoktak – Jeruzsálemben,Tel Avivban, Megiddóban, Názáretben, Kapernaumban, Tvériján, Haifan illetve a Holt tenger környékén, de közben tömködjük a lyukakat a Biblia ismeretünkben is – már akinek vannak ilyenek. És kipróbáljuk mindazt amiről a turisták csak hallanak. A kibuc életet, kevésbé strapás foglalatosságként társadalomkutatókkal találkozunk, akik válaszolnak a kérdéseinkre. Beengednek egy vallásos iskolába. Időutazás? Igen, Kárpátalja, Máramaros, XIX. század – mindez a modern Izraelben. Pálmák tövében fürdünk az oázis vízesése alatt és a Tel avivi tengerparton, fagylaltozunk a Gan haIr-ben, kávézunk a Dizengoffon. Mesés csokis sütit veszünk a parókás asszonyoktól a Mea Shearimon és mire a Ben Gurion felé tartunk valamit megérthetünk abból, hogy lehet itt élni. Talán erről beszélt Máté is „ „A szeretetben nincsen félelem; sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem gyötrelemmel jár.”

És akkor csak címszavakban: 4 éjszaka Jeruzsálem, 2 éjszaka a Kinneretnél, 1 éjszaka Haifa, 1 éjszaka Tel Aviv
1. nap  érkezés 14.40.
2. nap 
Jeruzsálemből indulunk, onnan, ahol Mark Twain szavaival” Salamon lakott, ahol Ábrahám beszélgetett az Istennel, s ahol állnak még azok a falak, amelyek a keresztre feszítés szemtanúi voltak.”
A Jaffa kaputól indulva járjuk végig az Óvárost, a Via Dolorosa tekervényes utcácskáit, fehér kőívek, átszellemült zarándokok és békésen várakozó szamarak között haladunk a XIV stáción át a Golgota felé a Szentsír Bazilikáig. Átmegyünk az  Evangélikus Templomhoz majd irány a Cion hegy. Dávid sírja után kiderül, hogy mi köze van a „Felső szobának” az Utolsó Vacsorához.
3. nap 
Buszunkkal a Holt tengerhez indulunk a jerikói úton. Útközben megállunk az Irgalmas Szamaritánus Példázatának a helyszínén aztán Kumránban megnézzük az ásatást, ahol a Holt tengeri tekercseket találták. Az időszámítás előtti  II. és I század közötti tekercseken ott az Ótestamentum, azaz a korábban ismert legrégebbi forrásnál is ezer évvel korábbi dokumentum. A júdeai sivataggal Ein Gediben ismerkedünk, inkább csak az oázisból, de megnézzük Dávid barlangját, hogy a kirándulás után megérdemelten fürödjünk a Holt tengerben. Este elindulunk északra Galileaba és a Kineret  ( Genezáreti tó) partján lakunk.
4. nap 
A Templomhegyen kezdjük a napot, az Al Aksza Mecsetet valószínűleg csak kívülről nézhetjük meg, de nem csak azért érdemes, mert gyönyörű, hanem azért,  mert  erre a helyre hozta az immár megtisztult Mohamedet a két angyal Mekkából. Miután megtudjuk, hogy az iszlám szerint  hol tartja az ember a bűneit, felsétálunk a világ szívéhez, ahol az Örökkévaló az embert teremtette, ahol Dávid az angyalt látta és ahol az Első és Második Szentély állt. Megnézzük a Sziklamecset , Mohamed lovon innen rúgtatott a mennyekbe és Ábrahám itt készült, hogy feláldozza Izsákot.  Kikötünk a Zsidó Negyedben aztán indulás az Olajfák Hegyére, benézünk a Gecsemáné kertbe Mária Magdolna Templomba és feljebb bizonyára elrévedezünk Jézus mennybemenetelének helyén.
Délután meglepetésre készülünk
5. nap 
A délelőttöt a Jad Vasemben töltjük, aztán némi pihenés után visszatérünk az ortodox negyedbe, délutn meglepetésre készülünk.
6. nap 
Benézünk egy kibucba , hogy megismerkedjünk az országot megteremtő nagy közös álommal és a mai hétköznapokkal és pihenünk, fürdünk  a gyönyörű tóban
7. nap 

Ez a nap alapvetően keresztény emlékhelyekről szól. Megnézzük Tabhgát, a kenyérszaporítás csodájának színhelyét és ha szerencsénk van keresztelkedőket is látunk a Jordán partján. Sétálunk „Jézus városában”, Kapernaum  romjai között, bemegyünk a templomba, amit a  Hegyi Beszéd színhelyén emeltek és ide is terveztünk meglepetést, ahogy a kaviartos utazók már megszokhatták. No jó, legyen kettő. Ha már…
8. nap 
Irány Megiddó, amely a Jelenések Könyve szerint maga az Armageddon,  a világvége helye. Ha időben kijutunk  fény derül arra, hogy  Salamon nem csak a vezetői döntéshozatalban szerzett örökké el nem évülő érdemeket, de HR-esként is remekül megállta a helyét. Hogy mire voltak képesek a mérnökei, ( mellesleg többre, mint a XX. századiak) az a föld alatt derül ki. Haifán igyekszünk megítélni igaz-e az izraeli mondás, mely szerint Jeruzsálem imádkozik, Haifa dolgozik, Tel Aviv játszik. Az estét már Tel Avivban töltjük. Lesz idő arra is, hogy megítéljük igaz-e az izraeli mondás, mely szerint Jeruzsálem imádkozik, Haifa dolgozik, Tel Aviv játszik. Átmegyünk Jaffóba, a legizgalmasabb művész negyedbe és a fiataloktól nyüzsgő parton, luxus hotelek mellett sétálunk vissza a belváros kellős közepébe, ahol lakunk.
9. nap 
Érkezés 9.15 Budapest